Uppdatering Järöverket

Efter 14 dagars avstängning är nu Järöverket igång igen och producerar fint vatten. Anledningen till att vi var tvungna att stänga av var att serviceteknikern hade monterat kolven som sköter backspolningen felaktigt. Detta ledde i sin tur till missfärgat vatten efter ca 14 dagar. Vi har nu rengjort reservoaren igen och kostnaden för reparation och rengöring står företaget för som vi anlitat.

Påminner er igen om att vara återhållsamma med er förbrukning av vårt vatten, tack!

Mvh,

Leif Ribbefors

Vattenansvarig